keen part!

میگن یک تکنیک درمانی هست تو روانشناسی که طرف رو در شرایطی که نسبت بهش فوبیا داره و درگیره قرار میدن. تکنیک غرقه سازی! نمی دونم کجا و در چه مواردی کاربرد داره ولی من که صبح به عنوان بخشی از کار عملی، توده سرطانی روده موش رو با تیغ جراحی تیز خرد کردم و مراحل کار را به همراهی هم‌گروهی به طور قابل قبول انجام دادم، تا الان که یادش میافتم خودمو چنگ می‌زنم. :))

 

نوشتنش سخت بود اما نوشتم که شاید خوب باشه. شما از چه کارهایی فوبیا دارین که بعد تو موقعیت انجامش قرار گرفتین؟ سخنرانی؟ خون گرفتن؟ زلزله؟ در موردش حرف بزنیم.

۳ ۵
صدرا ارجمند
۲۴ مهر ۲۳:۵۳

من با سخنرانی مسئله داشتم (فوبیا نبود البته!)

خیلی با منطق پشت غرقه سازی موافق نیستم ولی خیلی وقتا جواب میده...

پاسخ :

هااا مسئله چیز دیگه ایه درسته، نمیدونم من فکر کنم غرقه سازی یه جاهایی تاثیر داشته هر چند اون لحظه مواجه شدن غیرقابل تحمل به نظر میاد
مهدی ­­­­
۲۵ مهر ۰۰:۰۸

ایییی

من از صحبت کردن جلوی جمع خیلی ترس داشتم و برای مقابله اش یکی دو تا کلاس گرفتم :)) البته که هنوزم حل نشده مشکلم ولی حداقل تجربه ی کنترل پنیک رو دارم :))

از خیلی حشره ها هم میترسم ولی فکر نکنم خیلی مهم باشه حل کردن ترسم.

پاسخ :

خیلی خوبه منم کلاس هایی که به بهتر شدنمون کمک میکنه رو امتحان میکنم از هفته بعد.
من یه حس ویژه ای به حشرات دارم مثل عشق و نفرت.
‌‌ Elle
۲۵ مهر ۱۹:۱۳

به شدت فوبیای مار دارم و تا حالا تو موقعیتش قرار نگرفتم، چون فکر می‌کنم سکته می‌کنم اگه مار کمتر از دو متری من باشه. تو کتابام روی عکسش برچسب می‌چسبوندم تا بتونم اون صفه رو بخونم!

ولی فوبیای ارتفاع هم داشتم که سوار تله‌کابین شدم و از ارتفاع دو هزار متری پایین رو نگاه کردم؛ اما فکر نمی‌کنم از بین رفته باشه :))

نمی‌دونم دقیقا همینطوریه یا نه ولی فکر می‌کنم فوبیای خودم بودن هم داشتم، فکر می‌کردم نمی‌تونم هیچ وقت خود خودم باشم و کسی همونطوری دوستم داشته باشه؛ که خب دیدم نه، شد و این الان رفع شده و پیش بقیه هم به خودم بودن بیشتر نزدیک شدم.

پاسخ :

جالب بود برام،  تو در چسبوندن کاغذا تنها نیستی من موردهای مشابهش رو دیدم در اطرافیان. اره ترس آدم میتونه خیلی ریشه های بیشتری داشته باشه. این مورد آخری که گفتی یه کم پیچیده تره. چون موضوع عینیت ش کمتره! ولی در کل فهمیدم:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About me
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان