هزینه ها؟

کم کم دارم به یکی از چیزهایی که همیشه میخواستم بدونم، می‌رسم. این که حالا که وضع داخلی کشور از لحاظ علمی انقد ضد و نقیضه، ما دقیقا در چه وضعیتی از امکانات به سر می‌بریم. چقدر تحریم ها ما رو عقب انداخته. چقدر جلو میندازه. تا چه حد میشه به خودمون متکی باشیم. تا چه حد میشه بدون پول توی جیبمون به خومون متکی باشیم؟ چه طور میشه صرفا با دانش و تجربه و آگاهی در دانشگاه و محیط‌هایی شبیه به اون به جایگاه بالایی رسید و تا چه حد بعدا دست بقیه رو گرفت. تا چه حد از دستمون بر میاد. بیست سال دیگه شرایط چیه و رشد علمی مون چه شکلیه.

اساتیدی که ادعا میکنند امید هست و اگر خودمون خوب باشیم، و عالم با عمل باشیم، دستمون گرفته میشه آیا جدا امیدوار هستند یا راهی به جز امیدواری برای ما نمی‌بینند. از این امیدی که در بینه، چی تعیین میکنه چقدرش درسته. چه هزینه هایی باید پرداخت کرد..

از همه‌ی این‌ها عجیب تر چقدر ضروریه همه تنها با یک سیستم ایدئولوژیکی هم سو باشیم؟

۱ ۴
لادن --
۱۵ خرداد ۱۳:۴۸
اینا همه سوال بود؟ نظر خودت چیه؟ جوابهایی که فکر می‌کنی رو بگو.
من فکر می‌کنم هر چند نفر، هر چقدر که ازشون برمیاد قدمی بردارن برای حل مشکلات. امید ما وقتی کم سو میشه که می بینیم همه مثل هم شدیم. دست بسته و چشم انتظار یه اتفاق از بیرون. 
تا جایی که به تجربه ی من قد میده، دنیا بیرون از دانشگاه خیلی با اونچه توی دانشگاه گفته میشه فرق داره. گاهی کمی سیاه تر و حتی گاهی سفید تر.

پاسخ :

تو هر رشته مقتضیاتی هست، نظر من احتمالا در مورد رشته تحصیلی خودم میتونه درست باشه. همیشه امیدوار بودن و کار کردن نتیجه بهتری برای کشور داره موضوع اینه امیدوار بودن و پرداختن هزینه های کم و زیادش انتخاب ما هست یا نه. لزومی هم نداره همه امیدوار باشیم. یا بگیم ناامیدی درسته. فقط باید انتخاب کنیم با توجه به شرایط شخصی خودمون. این انتخاب با تحریم ها پررنگ تر و جدی تر شده.
اره دنیای واقعی واقعا گاهی اوقات سفیدتر از دانشگاهه. گاهی اوقات زیادی سیاه میبینیم یکی از استادامون میگفت شما خودتون رو از پیش در حادثه ای که نیامده غرق کردین و هیچی نشده تا تهش رفتین.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About me
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان