forms follow function

تو درس‌هامون یک قانون قشنگ حکم‌فرمایی میکنه که اینه؛
form follows function
چند وقت پیش برای معاینه حالت کلی بدنم به یک متخصص رجوع کردم. خانم دکتری که جز به جز ماهیچه ها استخوان‌ها اتصالات، زاویه ها، چرخش ها و ضعف و قدرت و .. را بررسی کرده بود و چیزهایی برایم تعریف کرد از حالاتی که در روزمره احتمالا با آن مواجه میشوم و علت هایشان. و من هنوز که هنوز است جزئیات آن را در اتفاقات روزمره و وجود خودم متوجه میشم. این یک اتفاق جالبه که هر عملی که به نظرتون پیش پا افتاده است یک علتی پشتشه. یک ضعف عضلانی، یک چرخش کم و  زیاد. می دونید ما هممون از اول تنها تو یک بدن بودیم و شرایطی که در اون بدن تجربه میکنیم برامون عمومیت داره. مشکل رو مشکل نمیدونیم چون اساسا حالت درست اون رو ندیدیم. توصیه من به همه‌ی جوانان همین است! بروند همه ی عضلات و زاویه هایشان را در بیاورند. نه لزونا برای اصلاحشان. کشف کردن جزئیات بدن، خود یک نوع اصلاح است‌.
۱ ۳
لادن --
۲۲ خرداد ۱۶:۵۷
من مدتی هست دارم بدنسازی کار میکنم. متوجه این نکته شدم. بعضی عضلاتم به شکل واضحی از بقیه ضعیف تره ( معمولا سمت چپ نسبت به سمت راست). وقتی یه مدت روی یه تمرین کار میکنم و بعد سراغ تمرین بعدی میرم باز انگار سر و کله ی یه قسمت تازه پیدا شده که حالا باید با بقیه هماهنگ بشه. کشف چنین جزییاتی واقعا جالبه. آدم یاد صحبت اون کارشناس تلویزیونیه میفته: گردشگری از خود ما آغاز میشود، از خانه ی ما آغاز میشود :))

برای معاینه باید پیش چه دکتری بریم؟ دقیقا چی بگیم؟

پاسخ :

متخصص طب پزشکی و حرکات اصلاحی. (پزشک نبود. استاد علوم ورزشی بود.)
تست پاسجر( احتمالا فارسی شده‌ی posture) و ارزیابی طول و قدرت عضلات. البته به نظر کار بسیار تخصصی تر و تجربی تر از اینها بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About me
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان