سره از ناسره

دارم به اصرار خانواده برای آزمون استخدامی دبیری میخونم.

معلمی خوبه. بودن تو ایران هم خوبه. اما در این وضع فعلی؟ واقعا در این وضع فعلی؟ بیزارم از سیستم آموزشی فعلی و به طور کلی کار دولتی اینجا و پایین آوردن استانداردهای حقوقی مادی و معنویت. بهش که فکر میکنم حالم ناجور میشه.. این بار میدونم این کار برای من مناسب نیست فقط نمیدونم آیا قراره مسیر آرزوهام از این دالان تاریک هم بگذره یا نه؟ واقعا نمیدونم این از اشتباهات زندگیمه یا از سختی‌ها و کج مسیری‌ها که در نهایت منو به هدف اصلیم نزدیک میکنه. از طرفی خانواده خیلی مایله و یه جورایی با قبولیم نفس راحت میکشه. از طرف دیگه من؟ من از وابستگی مالی خسته شدم. واقعا نزدیک تسلیم شدن هستم. کسی نیست که منو درک کنه. تا یه هفته حالم ناجوره. هر سال مثل یه سونامی رو سر من خراب میشه این استرس و انتخاب مسیر. تو این وانفسای بیکاری تعداد معلم مورد نیاز هم زیاده. یه جورایی اگه نخوام باید سر جلسه عملا سوالا رو سفید بزارم. آیا این ناشکریه؟ کله خرابیه؟ یا دقیقا تصمیم درست و مناسب منه که سفید بزارم؟ عملا تو انتخابها تنها هستم. همیشه.

۲ ۳
حدیث ملاحسینی
۰۴ مرداد ۲۰:۱۱

ذهن پدر و مادرا هنوز توی اون "آب باریکه" گیر کرده و کار دولتی رو اوج موفقیت می‌دونن. منم از کار دولتی متنفرم و هرگز ندادم‌.

اگر فکر می‌کنی به آرزوهات نزدیک می‌شی از این راه، مدتی تحمل کن. اگر نه یه کار دیگه رو کا دوست داری جدی پی بگیر و به خودت و خانوادت ثابت کن که داری فعالیت می‌کنی و می‌خوای موفق بشی.

پاسخ :

دقیقا همینطوره. البته از نظرم کار دولتی چیز خوبیه. ولی مثلا در یک کشور توسعه یافته و آزاد. اینجا خیلی فاصله داریم حدیث. خصوصا در اموزش و پرورش خودت میدونی دیگه!
ولی نمیدونم چی دورم میکنه چی نزدیک. منطقیش میشه این که دورم میکنه.
درسته فعالیت جدی نکته مهمیه
نوشا ...
۰۴ مرداد ۲۱:۲۲

معلمی از اون مشاغلیه که باید حتما حتما حتما عاشقش باشی و گرنه زندگیت هر روز جهنمه... و ناخودآگاه این جهنمو به بچه‌ها انتقال میدی و تهشم چندرغاز حقوق میدن. 

درسته بیکاری و بیپولی و وابستگی مالی سخته ولی به نظر اگه واقعا معلمی تو شرایط فعلی رو دوست نداری که واقعا منطقیم هست همون سفید بده یا حتی منفی بزن :دی

پاسخ :

نوشا معلمی شغلیه که عاشقش هستم. چند جای مختلف تجربه کردم فهمیدم موندگار هست این حس.
ممنون که نظرت رو گفتی. همین که چی به نظرت منطقی هست.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About me
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان